Heartland FPG

koffiemagnaat Heartland FPG koos voor volledige ontzorging. Zij kunnen nu volledig elektronisch data uitwisselen met hun klanten en partners.

“From ideation to shelf, no one gets to market quicker.” Luidt het motto van Heartland. En dat is niet voor niets. Ze snappen dat een snelle dienstverlening tegenwoordig essentieel is om een goede concurrentiepositie te bewerkstelligen. En dan kan EDI natuurlijk niet ontbreken.

 

Wat doet Heartland?

Als je geregeld een kop koffie drinkt, dan is de kans groot dat je de producten van Heartland wel eens gebruikt hebt. Zij zijn namelijk sinds jaar en dag dé marktleider op het gebied van koffie, koffiecreamers en zoetjes. En hun verhaal leest als een echte American Dream: ooit (1991) klein begonnen in Indiana in de USA, maar nu vind je hun producten overal ter wereld, met hoofdkantoren op verschillende continenten. En zo ook hier, in Hoofddorp.

 

Wat is hun uitdaging?

De producten van Heartland zijn wereldwijd te verkrijgen, met klanten als groothandels, supermarkten en tankstations. Dat is hartstikke fijn voor de plaatselijke koffieliefhebber, maar dit brengt natuurlijk ook de nodige informatiestromen met zich mee. Informatiestromen die je snel en efficiënt wilt uitwisselen. Maar hoe? Electronic Data Interchange (EDI) is het antwoord. Door EDI toe te passen automatiseer je jouw datauitwisseling, vermijd je fouten in de verwerking en wissel je digitale informatie razendsnel uit. Niet alleen fijn voor Heartland, maar ook voor hun klanten!

Wat is de oplossing?

Bij de eerste ontmoetingen luisterden de specialisten van Copernicus zo goed mogelijk naar de wensen en eisen van Heartland. Zo kunnen deze specialisten belangrijke onderdelen van de oplossing in kaart brengen, zoals: de datasystemen van Heartland en hun klanten, de verschillende informatiestromen en de benodigde protocollen. Heartland NL gaf aan de klanten te willen koppelen aan hun Amerikaanse Enterprise Resource Planning (ERP)-systeem, waarbij het gaat om dispatches, orders en facturen. Ook bleek dat Heartland het bouwen van de koppelingen liever laat uitvoeren door Copernicus. Geen probleem natuurlijk, want onze IT-wonders doen niet anders.

Integratieplatform Niklas

Het integratieplatform Niklas is door Copernicus ontwikkeld zodat organisaties ontzettend gemakkelijk en volledig geautomatiseerd data kunnen uitwisselen. Niklas is hét middel om de datastromen van Heartland met hun klanten te faciliteren. Niklas is schaalbaar, gemaakt voor snelle gegevensverwerking en zeer betrouwbaar.

EDI: managed of dedicated?

In het verleden hebben we gemerkt dat organisaties verschillende wensen hebben bij het leveren van EDI. Sommigen worden liever geholpen bij de eerste koppelingen, om vervolgens zelf de regie over te nemen. Dat noemen we ‘dedicated-EDI’. Anderen geven juist de voorkeur aan volledige ontzorging, en laten het koppelen met de klanten liever aan de EDI-leverancier over. Ook wel ‘managed-EDI’ genoemd. Tijdens de inventarisatie bleek dat managed-EDI het beste past bij de wensen van Heartland Europe.

En zo geschiedde dat de koppelaars van Copernicus alle datasystemen van de klanten van Heartland koppelde aan het ERP-systeem van Heartland in de USA. Iedere keer dat ze nu een nieuwe klant krijgen, komt Copernicus in actie om deze zorgen op zich te nemen. Dit tot tevredenheid van de klanten van Heartland, die nu dus ook snel en efficiënt data uitwisselen! 

Solution Support

Solution Support is ideaal voor organisaties die meteen geholpen willen worden bij mogelijke problemen. Middels deze Support levert Copernicus een gegarandeerde beschikbaarheid van een van onze specialisten met een responstijd van 30 minuten. Daarnaast voeren wij voor Heartland meerdere malen per dag controles uit op hun systeem. Zo sporen we problemen op zonder dat Heartland er ook maar iets van merkt!

Waarom koos Heartland voor Copernicus?

Specialisten

Copernicus is een ervaren speler op het gebied van integratie technologie. Onze specialisten weten hoe belangrijk het is om kwalitatief goede koppelingen te bouwen. Of het nu gaat om de systemen, groothandels, WebShops, fulfilments of transporteurs: Copernicus gaat altijd voor kwaliteit en dat verwachten we ook van onze partners.

 

Vriendelijkheid

Helaas zijn er tegenwoordig veel bedrijven die het liefst zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld verdienen, zonder de klant voorop te stellen. Copernicus kiest ervoor om niet zo een bedrijf te zijn. Wij vinden het juist belangrijk om een goede, warme band te creëren met de klant. Op deze manier voelen wij én de klant zich prettig bij onze samenwerking. 

Flexibiliteit

Bouw je de koppelingen liever zelf? Of laat je het liever aan ons over? Wil je 24/7 support, of misschien alleen tijdens kantooruren? We denken graag in het belang van de klant en bieden daarom meerdere soorten oplossingen. Door deze flexibiliteit maken we de oplossing voor de uitdaging van jouw bedrijf precies op maat. 

 

Hoe nu verder?

Voor Heartland NL en hun klanten is het nu ontzettend eenvoudig om digitale informatie uit te wisselen. Minder papierwerk, efficiënter werken, minder kans op fouten en een veel snellere verwerking zijn redenen waardoor de klant het dus ook extra prettig vindt om met Heartland NL samen te werken. En dat is natuurlijk goed voor je concurrentiepositie!

Hoe kunnen wij jou helpen?

Controle niet gelukt

The form contains errors