Portal Development

Met een webportaal ben je als bedrijf altijd bereikbaar: 24 uur per dag, 7 dagen per week.  
Klanten kunnen, via een geautoriseerd account, op een eenvoudige manier altijd en overal de juiste gegevens invoeren, aanpassen en raadplegen. Met dit klantenportaal (Dealerportaal) kun je aan de individuele wensen en behoeften van klanten en/of leveranciers tegemoetkomen, en geef je ze de mogelijkheid om zaken zelf te regelen. Als bedrijf vergroot je hiermee niet alleen de dienstverlening en het serviceniveau maar verbeter je ook de communicatie en de betrokkenheid van en met je klanten en leveranciers.

 

De voordelen van een webportal:

  • Het verbetert de zelfredzaamheid van je gebruikers
  • Het verhoogt bij gebruikers het gevoel van service
  • De benodigde info staat op één centrale plek
  • De informatie is altijd beschikbaar
  • Klanten voelen zich ‘in control’ over de gegevens
  • Het verhoogt de betrokkenheid van klanten bij je bedrijf
  • Het verbetert je concurrentiepositie


Een webportal laten bouwen:

Een goed webportaal onderscheidt zich door de perfecte balans van aantrekkelijkheid, eenvoud en functionaliteit. En die zijn voor ieder webportaal weer anders, omdat een portaal volledig is afgestemd op de individuele behoeftes van de klant. Wij luisteren goed naar jullie wensen en kijken samen naar een oplossing op maat. Daarnaast kunnen wij met onze expertise en ervaring gericht advies geven over alle gewenste functionaliteiten.

Een door ons gebouwd webportaal, sluit naadloos aan op de backend applicatie (bijvoorbeeld: ERP, WMS, TMS) van jouw organisatie. Hierdoor hoef je externe partijen geen rechtstreekse toegang te geven tot de backend, met alle veiligheidsrisico’s van dien.

Kenmerken van onze webportals:

  • Moderne look & feel
  • Uitgebreid gebruikersbeheer (gebruikers, rollen en rechten)
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Focus op functionaliteit
  • Gebruik van bestaande functionaliteiten van de aanwezige kernapplicaties
  • Ondersteunt meertaligheid
  • Gebouwd met bewezen technologie
  • Uitgebreide rapportage mogelijkheden

Voorbeelden van Portal Development:

NextDeli

NextDeli is een platform waar aangesloten leveranciers rechtstreeks via shop-in-shop producten aan versspeciaalzaken aanbieden en verkopen.

Bij het bestellen van verse voedingswaren is timing van groot belang. Er was daarom behoefte aan een web portal voor klanten waarbij het gehele proces van order tot bezorging is geregeld, en waarbij zowel timing (beperkte houdbaarheid) als gewicht (bestel-en betaaleenheid) een sleutelrol spelen.

Er werd gekozen voor een orderportaal en voor het leggen van de basis om EDI-koppelingen met leveranciers mogelijk te maken. Het heeft de voorkeur om alle orders via EDI te laten lopen, maar voor de leveranciers die daar geen beschikking over hebben is er nu het orderportaal.

Het orderportaal zorgt ervoor dat de binnengekomen orders worden gesplitst naar leverancier en leverdatum. Hierbij heeft de leverancier de mogelijkheid om de order af te wijzen of te accepteren en, indien nodig, de hoeveelheden te wijzigen. Verder kan de leverancier in de portal labels met barcodes aanmaken waarop de specificaties staan over onder meer de vorm van transport.

De versspeciaalzaken hebben via het Nextdeli klantenportaal onbeperkt en eenvoudig toegang tot het gehele assortiment van de aangesloten leveranciers waar alles van bestelling tot aflevering gecentraliseerd en efficiënt is geregeld. 
(Lees hier de gehele klantcase van NextDeli)

 

Schavemaker Logistics & Transport

Schavemaker Logistics is een logistieke dienstverlener met een breed aanbod aan staal gerelateerde diensten. In eigen opslaghallen verzorgen zij de op- en overslag, inslag, voorraadbeheer en uitslag van diverse staalproducten van onder meer coils (rollen met aluminium of staal), voor een groot aantal opdrachtgevers.

 Klanten van Schavemaker melden op verschillende manieren hun transportritten aan. Een grote groep maakt hierbij gebruik van Managed EDI maar kleinere klanten gebruikte nog een Excel sheet dat per email of fax werd verzonden. Om deze gegevens daarna in het TMS te krijgen, en de ritten te plannen, moesten deze Excel sheets handmatig worden overgetypt. Dit was tijdrovend en creëerde veel ruimte voor fouten.

 Doordat Schavemaker al gebruikt maakt van Managed EDI van Copernicus was het eenvoudig om de portal met het bestaande integratieplatform te koppelen. Hier kunnen de klanten, die voorheen de Excel sheets instuurden, direct op een makkelijke en snelle manier zelf hun transportritten aanmelden en invoeren.

 Via de portal kunnen klanten per dag opgeven wat de ze willen laten ophalen en op welke tijdstip. Verder kunnen klanten in de portal adressen beheren over de laad- en losplaatsen en gewenste wijze van transport. De gegevens in de portal worden gekoppeld naar het TMS van Schavemaker en vanuit het TMS volgt de terugkoppeling van de actuele statusinformatie naar de portal.

 De nieuwe portal levert Schavemaker een hogere efficiency doordat berichten sneller in het TMS staan en er minder fouten worden gemaakt doordat er niet meer informatie handmatig hoeft worden ingevoerd. Klanten profiteren van het gemak en de snellere manier van communiceren.

 

R.M.I Global Logistics Service

R.M.I. houdt zich bezig met het exploiteren van tankcontainers met chemicaliën- of voedsellading over weg, spoor en zee. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een wereldwijd netwerk van agenten en kantoren.

Binnen R.M.I. wordt gebruik gemaakt van coderingen voor onder meer locaties, afnemers en productgegevens. Dit zijn interne codes die nodig zijn voor het correct afhandelen van de berichten. Deze cruciale informatie ontbreekt op de via EDI binnengekomen berichten van handelspartners, waardoor de afhandeling ervan vertraging op liep.

De portal die Copernicus voor R.M.I. heeft gemaakt functioneert als filter en vangt de inkomende EDI-berichten op en vult ze aan met deze essentiële stamgegevens (interne codering). De portal checkt al de binnengekomen berichten en koppelt de gegevens in het bericht aan de juiste codes. De portal zorgt ervoor dat alle inkomende berichten worden gecompleteerd en aangevuld.

Op het moment dat de berichten door R.M.I. in behandeling worden genomen zijn ze dus volledig en kunnen direct en snel worden behandeld. De R.M.I.-portal is niet voor klanten maar wordt intern gebruikt om de kwaliteit van de gegevens te verhogen.

Meer weten over de mogelijkheden van Portal Development?:

Controle niet gelukt

The form contains errors